Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Νηπιαγωγείο Νεστάνης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο: Νεστάνης
Νηπιαγωγός: Αλεξοπούλου Ιωάννα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 9
  • Τίτλος δραστηριότητας: Ποιός θα μαζέψει τις περισσότερες βούλες στις πασχαλίτσες.
  • Στόχος δραστηριότητας: Καταμέτρηση και αναγνώριση αριθμών, να συνδέουν τους αριθμούς με τις αντίστοιχες ποσότητες.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Κατασκευάζουμε χάρτινες μεγάλες πασχαλίτσες χωρίς βούλες και τις μοιράζουμε στα παιδιά. Στη μέση του κύκλου υπάρχουν στρογγυλά μαύρα χαρτάκια και  δυο ζάρια ( ένα με βούλες και ένα με αριθμούς). Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και βάζει στην πασχαλίτσα του τόσες βούλες όσες λέει η ζαριά του. Τα παιδιά λένε τον αριθμό που αντιστοιχεί στις βούλες και στο τέλος μετράμε τις βούλες σε κάθε πασχαλίτσα.  Το παιδί που η πασχαλίτσα του  έχει τις περισσότερες βούλες είναι νικητής.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1. Αναγνώριση αριθμών.
2. Να συνδέουν τους αριθμούς με τις αντίστοιχες ποσότητες.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1. Κατασκευή παιχνιδιού από χαρτόνια.
  • Τελικό Προϊόν:
Οι πασχαλίτσες βρίσκονται στη γωνιά των μαθηματικών και τα παιδιά παίζουν στις ελεύθερες δραστηριότητες.
  • Τρόποι καταγραφής:
1. Παρατήρηση.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Το παιχνίδι κράτησε το ενδιαφέρον των παιδιών και αποτέλεσε ένα κίνητρο για να ασκηθούν τόσο στην αναγνώριση των αριθμών από το ζάρι, όσο και στη σύνδεση του αριθμού με την ποσότητα. Η συχνή ενασχόληση με το παιχνίδι βοήθησε και τα μικρότερα παιδιά που δυσκολεύονταν στην αναγνώριση κάποιων αριθμών.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;

Η μαθηματική γνώση οικοδομείται από τα παιδιά και αποκτά νόημα μέσα από τη δράση. Μέσα από  ευχάριστες δραστηριότητες με παιγνιώδη μορφή τα παιδιά μαθαίνουν να αριθμούν, να υπολογίζουν και να μετρούν. Η μαθηματική τους σκέψη αναπτύσσεται όταν εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε νέες καταστάσεις και μπορούν να λύσουν πρακτικά καθημερινά προβλήματα. Το υλικό των μαθηματικών διευρύνθηκε  μέσα από τις επιμορφωτικές συναντήσεις και θα συμβάλλει στην καλύτερη  προσέγγιση των μαθηματικών εννοιών από τα παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου