Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 2ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο: 2o Τρίπολης
Νηπιαγωγοί: Αποστολοπούλου Γωγώ, Βεργάκη Γιάννα, Γκιβίση Μίνα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 20+ 20 (2 τμήματα)
Τίτλος δραστηριότητας: « Μετρώ τα πατουσάκια μου»
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να σχεδιάσουν το περίγραμμα της πατούσας τους, να το μετρήσουν και να το συγκρίνουν.
  • Περιγραφή δραστηριότητας: Με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού «ο Άρης ο τσαγκάρης», τα παιδιά θέλησαν να γίνουν τσαγκάρηδες και να πάρουν μέτρα των ποδιών τους. Έβγαλαν λοιπόν παπούτσια και κάλτσες και βοηθώντας ο ένας τον άλλον σχεδίασαν σε χαρτόνι το περίγραμμά τους. Στη συνέχεια μέτρησαν με κορδέλα το μήκος της πατούσας και έκοψαν την κορδέλα. Έπειτα βάζοντας τη μία κορδέλα δίπλα στην άλλη βρήκαν ποιος είχε το μεγαλύτερο μήκος πατούσας και ποιος το μικρότερο. Τέλος κόλλησαν τις κορδέλες σε ένα μεγάλο χαρτόνι και έγραψαν το όνομά τους.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Να σχεδιάσουν το περίγραμμα της πατούσας τους.
2 Να μετρήσουν το μήκος και να κόψουν την κορδέλα ίσα με αυτό.
3 Να τα συγκρίνουν μεταξύ τους και να βρουν το μεγαλύτερο και το μικρότερο.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1 Ανάγνωση παραμυθιού
2 Χωρισμός σε ζευγάρια
  • Τελικό Προϊόν:
Αφίσα με τα μήκη των πατουσών


  • Τρόποι καταγραφής:
1 Παρατήρηση
2 Φωτογράφιση

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ήταν πολύ διασκεδαστική για τα παιδιά… Με χαρά δέχτηκαν να βγάλουν παπούτσια και κάλτσες και να φτιάξουν τα περιγράμματά τους… Χωρίστηκαν σε ζευγάρια και ο ένας βοηθούσε τον άλλο… Δεν χρειάστηκε να τροποποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός μιας και δεν συναντήσαμε δυσκολίες.. Τα παιδιά ήταν όλα πρόθυμα να συμμετέχουν και το έκαναν με πολύ ενθουσιασμό.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Πρώτα απ όλα ξεφύγαμε από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας και χρησιμοποιήσαμε άλλους τρόπους πιο ευχάριστους και διασκεδαστικούς για τα παιδιά. Η διδασκαλία έγινε με παιγνιώδη τρόπο και  τα αποτελέσματα βγήκαν αβίαστα από τα ίδια τα παιδιά… Ο δικός μας ρόλος ήταν απλά καθοδηγητικός.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου