Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΡΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ -6ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η  Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Ενδοσχολική Επιμόρφωση
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

6ο Νηπιαγωγειο Τρίπολης
Νηπιαγωγοί: Ζησιμοπούλου Αθηνά, Γόντικα Ελένη
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού):  18+ 23
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκαν: Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικό
Το χελιδόνισμα .Ένα ποίημα από το ανθολόγιο της πρώτης, το οποίο στα πλαίσια των δραστηριοτήτων μας , μάθαμε να τραγουδάμε, μιλώντας για το έθιμο των χελιδονισμάτων.
Τίτλος  δραστηριότητας :χελιδόνισμα
Στόχος δραστηριότητας :Συνεργασία με τα παιδιά της α΄τάξης
Περιγραφή δραστηριότητας:
Επισκεφθήκαμε την Α1 τάξη και αφού συστηθήκαμε και γνωριστήκαμε, τα παιδιά της πρώτης διάβασαν από το ανθολόγιο το χελιδόνισμα. Σε ομάδες των 4 παιδιών τα παιδιά ζωγράφισαν λουλούδια και χελιδόνια για να φτιάξουν κατασκευές για το χελιδόνισμα. Στη συνέχεια τα νήπια τραγούδησαν το χελιδόνισμα.
Προσδοκόμενα αποτελέσματα:
1.Γνωριμία με το χώρο, τα βιβλία και τη δασκάλα της πρώτης
2.Συνεργασία με τα παιδιά της πρώτης.
3.Να αντιληφθούν πώς θα είναι η καθημερινότητά τους στην πρώτη τάξη.


Τεχνικές υλοποίησης της δραστηριότητας:
1.Χωρισμός σε μεικτές ομάδες
2.Χρήση οικείων εικαστικών μεθόδων (ζωγραφική –κόψιμο)
3.Τραγούδι (νήπια)
4.Ανάγνωση (α τάξη)
Τελικό προϊόν
Ομαδικές εργασίες – στεφάνια με λουλούδια και χελιδόνια.
Τρόπος καταγραφής: φωτογραφίες
Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Συναντήσεις με τις συναδέλφους είχαμε δύο φορές. Το γεγονός ότι τα σχολεία μας συστεγάζονται μας βοήθησε πολύ.
Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Τα νήπια κέρδισαν πολλά με την εμπειρία αυτή. Είναι βασικό το γεγονός ότι γνώρισαν το χώρο , τα βιβλία και μέρος της διαδικασίας της μάθησης στο δημοτικό.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Τα  μεγάλα παιδιά ένιωσαν ότι πρόσφεραν βοήθεια στα νήπια , τους εξηγούσαν και τους βοηθούσαν.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Οι  εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν και προσπάθησαν από κοινού να φέρουν σε πέρας τη διαδικασία.

Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Οι εκπαιδευτικοί της πρώτης θεωρώ ότι κατάλαβαν περισσότερο το έργο των νηπιαγωγών , γιατί πολλοί δηλώνουν άγνοια για το τι γίνεται σε μια τάξη νηπιαγωγείου.

Αξιολόγηση της δραστηριότητας.
Η υποδοχή από την α τάξη ήταν πολύ θερμή. Η δραστηριότητα κύλησε όπως την είχαμε σχεδιάσει. Τα νήπια ήξεραν να τραγουδούν το χελιδόνισμα και ενθουσιάστηκαν που το είδαν στο βιβλίο της πρώτης και έδειξαν ενδιαφέρον όταν είδαν τα παιδιά να το διαβάζουν.

Συνεργάστηκαν αρμονικά στις μεικτές ομάδες και το αποτέλεσμα ήταν πολύ δημιουργικό και ευχάριστο για τα παιδιά και εμάς.



























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου