Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- 8ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο:8ο Κλασικό νηπιαγωγείο 
Νηπιαγωγός: Μανιάτη Ελένη
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:19
  • Τίτλος δραστηριότητας: Αριθμοπαγωτά
  • Στόχος δραστηριότητας:  1. Αναγνώριση αριθμητικών ψηφίων
                                                  2. Αντιστοίχιση ποσοτήτων και αριθμητικών    
                                                συμβόλων.
                                                 3. Πρόσθεση –αφαίρεση
                                      
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Τοποθετούμε το χωνάκι παγωτού και τις μπάλες  στη γωνιά συζήτησης. Κάθε παίκτης επιλέγει ένα χωνάκι. Αναγνωρίζει τον αριθμό και τοποθετεί τόσες μπάλες όσες αναγράφει ο αριθμός.Το παιχνίδι συνεχίζεται εως ‘οτου παίξουν όλα τα παιδιά.
Περνάμε στην πράξη της πρόσθεσης εισάγοντας αρχικά δύο και έπειτα τρία ζάρια. Τα χωνάκια τοποθετούνται έτσι ώστε να φαίνονται τα αριθμητικά σύμβολα. Κάθε παίκτης ρίχνει διαδοχικά κάθε ζάρι , αθροίζει τις κουκίδες και παίρνει το χωνάκι με το αντίστοιχο άθροισμα. Τέλος τοποθετεί το σωστό αριθμό από μπάλες.
Επιλέγουμε ένα χωνάκι με αριθμούς>6.Ο παίκτης τοποθετεί πάνω του τον αριθμό από μπάλες που αναγράφεται στο χωνάκι. Στη συνέχεια ρίχνει το ζάρι του και αφαιρεί απαριθμώντας τόσο υλικό όσο του δείχνει ο αριθμός. Πόσα έμειναν; Πάντα γίνεται έλεγχος από τα άλλα παιδιά.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
Να μάθουν να αναγνωρίζουν τους αριθμούς,
Να κάνουν αντιστοίχιση της ποσότητας και του αριθμού.
Να μάθουν μέσα από το παιχνίδι να προσθέτου και να αφαιρούν.
Να χρησιμοποιούν μόνα τους το παιχνίδι στις ελεύθερες δραστηριότητες.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
Χάρτινα χωνάκια παγωτού από το 1 έως το 20.
Χάρτινες μπάλες παγωτού.
Ατομικό φύλλο εργασίας.

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Όλα σχεδόν τα παιδιά έκαναν αναγνώριση των αριθμών.
Αντιστοίχησαν τις ποσότητες [μπάλες] με τους αριθμούς.
Εξοικειώθηκαν με την πράξη της πρόσθεσης και της αφαίρεσης. Δυσκολεύτηκαν κάποια προνήπια.
Τα παιδιά χρησιμοποιούν το παιχνίδι στις ελεύθερες δραστηριότητες τους και μάλιστα και με άλλους τρόπους[απαρίθμηση, περισσότερες μπάλες, λιγότερες κ.λ.π.
Στο φύλλο εργασίας ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά και προσπαθούσαν να φτιάξουν παγωτό με όσο το δυνατό περισσότερες μπάλες.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Ανέκαθεν έκανα μαθηματικά χρησιμοποιώντας το παιχνίδι, το παραμύθι και με βιωματικό τρόπο. Τώρα εμπλούτισα τη γωνιά των μαθηματικών με περισσότερο υλικό και απόκτησα περισσότερες ιδέες για την κατασκευή μαθηματικών παιχνιδιών.




















7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια

Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο:8ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγοί: Μιχαλοπούλου Δήμητρα, Βασιλοπούλου Ξένια
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:21
  • Τίτλος δραστηριότητας: Ο κήπος  με τα λουλούδια και τις πεταλούδες
  • Στόχος δραστηριότητας:  Κατανόηση με βιωματικό τρόπο της έννοιας τόσα-όσα, περισσότερα, λιγότερα.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Ξεκινήσαμε τη δραστηριότητα φτιάχνοντας μια ιστορία μαζί με τα παιδιά. Κάπως  έτσι:
-          Βλέπω μπροστά μου ένα κήπο ,εσείς τον βλέπετε ; 
-           ΝΑΙ  ….
-          Θέλετε να τον ζωγραφίσουμε; Τι βλέπετε; 
-            ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ….
-          Ελάτε να τα ζωγραφίσουμε. Πόσα λουλούδια να ζωγραφίσουμε; 4… [ένα  παιδί ζωγραφίζει στον πίνακα 4 λουλούδια]              Τι βλέπετε να πετάει πάνω από τα λουλούδια;
-          ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ………. 
-          Πήγαν σε όλα τα λουλούδια οι πεταλούδες;
-          ΝΑΙ…….[ένα άλλο παιδί σηκώνεται στο πίνακα και ζωγραφίζει τόσες πεταλούδες  όσα είναι και τα λουλούδια]
-          Α! Νομίζω ότι μια πεταλούδα μόλις φοβήθηκε και έφυγε .Πόσες μείνανε;
-          3…
-          Είναι περισσότερες ή λιγότερες;
Στη  συνέχεια την ιστορία αυτή την δραματοποιήσαμε όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Στο τέλος την ζωγραφίσαμε και το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Τα παιδιά να κατακτήσουν με βιωματικό τρόπο την έννοια τόσα –όσα.
2.Να συμμετέχουν ενεργά καθ’ όλη την διάρκεια της δραστηριότητας και ταυτόχρονα να ψυχαγωγηθούν.
3.Να αντιμετωπίσουν την όλη δραστηριότητα σαν παιχνίδι που να θέλουν να το επαναλάβουν και μόνα τους.

  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
  • Λευκός πίνακας και μαρκαδόροι.
  • Καπέλα λουλούδια και πεταλούδες για δραματοποίηση.
  • Ατομικό φύλλο εργασίας για εμπέδωση της έννοιας που μάθανε με τίτλο: Φτιάξε τον δικό σου κήπο με τις πεταλούδες.

  • Τρόποι καταγραφής:
Φωτογραφική μηχανή
Φύλλο εργασίας

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Στα παιδιά αρέσει πολύ να φτιάχνουν δικές τους ιστορίες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση  η ιστορία ήταν καθοδηγούμενη γιατί ήθελα να φτάσω σε ένα στόχο. Παρόλα αυτά δεν το αισθάνθηκαν ιδιαίτερα και η συμμετοχή τους ήταν πολύ μεγάλη. Η δραματοποίηση τα ενθουσίασε και παίξανε όλα. Τέλος το φύλλο εργασίας ήταν ελεύθερο αλλά τα περισσότερα έφτασαν στο αποτέλεσμα που είχα θέσει ως στόχο.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Από ανέκαθεν πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω ότι για να εμπεδώσει το παιδί μια μαθηματική  έννοια πρέπει να την βιώσει και αυτό γίνεται μόνο μέσα από το παιχνίδι ,το παραμύθι , την ιστορία, την δραματοποίηση. Έτσι αυτός ο τρόπος προσέγγισης  των μαθηματικών ταιριάζει απόλυτα με την δική μου ιδιοσυγκρασία.















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου