Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -12ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο:12o Nηπιαγωγείο Τρίπολης
Nηπιαγωγός: Ντόκου Γιώτα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:17
  • Τίτλος δραστηριότητας: Αριθμητικά παιχνίδια από ανακυκλώσιμο υλικό
  • Στόχος δραστηριότητας:  .Εισαγωγή στις πράξεις( πρόσθεση)
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα παιδιά έχουν μπροστά τους κάρτες που απεικονίζουν την πληθικότητα του αριθμού . Καλούνται να προσθέσουν δυο κάρτες και να βρουν το αποτέλεσμα πάλι με κάρτα που δείχνει την πληθικότητα . Στη συνέχεια κάτω από την κάθε κάρτα βάζουν το ανάλογο αριθμό από καπάκια ώστε να αντιληφθούν την ποσότητα του αριθμού . Έπειτα πάνω από τις κάρτες με τις βουλίτσες βάζουν τον αριθμό. Επίσης έρχονται σε επαφή με αριθμητικά σύμβολα όπως το +ή το = . Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
    1. Σύνδεση πλήθους και αριθμού.
    2. Εμπέδωση του αριθμού φωνολογικά.
    3. Κατανόηση απλών πράξεων.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
    1. Χρησιμοποίηση ανακυκλώσιμου υλικού που υπάρχει στην τάξη.
    2. Κάρτες αρίθμησης με βούλες και αριθμούς .
  • Τελικό Προϊόν:
Τα κατάφεραν να πραγματοποιήσουν απλές πράξεις αρκετά εύκολα  ακόμα και τα προνήπια νιώθοντας οικία αφού χρησιμοποιούσαν ένα γνωστό τους υλικό όπως τα καπάκια.
Τρόποι καταγραφής:
    1. Φωτογραφίες
    2. Φύλλα εργασίας
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Τα παιδιά συμμετείχαν στην δραστηριότητα την οποία κατανόησαν αρκετά γρήγορα. Η διαδικασία τα ενθουσίασε καθώς είχαν και τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ότι χρώμα καπάκια ήθελαν. Ο αρχικός σχεδιασμός δεν άλλαξε καθώς το τελικό προΐόν ήταν αυτό που ήθελα .

Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Νομίζω ότι ο τρόπος προσέγγισης των μαθηματικών μέσα από τραγούδια, ποιήματα , παραμύθια, και καθημερινά υλικά βοηθούν τα παιδιά να βάλουν τη μαθηματική σκέψη στη ρουτίνα τους. Ως εκπαιδευτικός είδα ότι τα μαθηματικά μπορούν να είναι παρόντα και εκεί που απουσιάζουν . Λίγη φαντασία και όλα διδάσκονται και το κυριότερο όλα κατανοούνται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου