Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ -Νηπιαγωγείο Νεστάνης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: Νεστάνης
Νηπιαγωγός: Αλεξοπούλου Ιωάννα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): 14
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: Δημοτικό Σχολείο Νεστάνης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Εκμάθηση παραδοσιακών χορών για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου στην πλατεία του χωριού από το γυμναστή του δημοτικού.  

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας: Κατασκευή χάρτινου στεφανιού για την πρωτομαγιά.
  • Στόχος δραστηριότητας: Η συνεργασία των νηπίων με τους μαθητές της Α τάξης για την κατασκευή πρωτομαγιάτικου στεφανιού.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα νήπια καλωσόρισαν τα παιδιά της πρώτης τάξης δίνοντας τους ένα λουλούδι από ανακυκλώσιμο υλικό που είχαμε φτιάξει και έλεγαν το όνομά τους. Επειδή την επόμενη ήταν πρωτομαγιά συζητήσαμε για το έθιμο της κατασκευής στεφανιών από λουλούδια. Προτείναμε να φτιάξουμε χάρτινα στεφάνια και τους δώσαμε να κόψουν όσα λουλούδια και φύλλα είχαμε σχεδιάσει. Έτσι τα παιδιά έκοψαν και έφτιαξαν το καθένα το δικό του πρωτομαγιάτικο στεφάνι. Στα τραπέζια έκατσαν τα νήπια εναλλάξ με τα παιδιά της πρώτης για να βοηθούνται αν χρειαζόταν.

  
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.  Να συνεργάζονται και να δημιουργούν από κοινού.
2. Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια θετικών και αμοιβαίων σχέσεων μεταξύ των παιδιών.
3. Συνειδητοποίηση της συνύπαρξης με μεγαλύτερα παιδιά.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
  Δημιουργία μεικτών ομάδων, ομαδική εργασία.
  • Τελικό Προϊόν:
Κατασκευή χάρτινων στεφανιών.
  • Τρόποι καταγραφής:
1. Κατασκευή πρωτομαγιάτικων στεφανιών για κάθε παιδί του δημοτικού και του νηπιαγωγείου.
2.Φωτογραφίες
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
 Μία  συνάντηση μισής ώρας.
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Η  γνωριμία με το χώρο του δημοτικού, τα παιδιά (κάποια ήταν παλιοί συμμαθητές) και τους δασκάλους συντελεί στην ομαλή είσοδο και προσαρμογή των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
 Τα μικρά παιδιά αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα σαν ενήλικες. Σε αυτή την αλληλεπίδραση κερδίζουν και οι δυο ομάδες, και τα μικρότερα και τα μεγαλύτερα παιδιά. Η συνεργασία, η αλληλοβοήθεια και η τόνωση της αυτοπεποίθησης είναι μερικά από τα οφέλη των παιδιών της Α' δημοτικού.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
 Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και αλληλεγγύης με τους δασκάλους του δημοτικού.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Γνωρίζουν το περιβάλλον μάθησης του νηπιαγωγείου καθώς και τον τρόπο εργασίας σ'αυτό.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού χάρηκαν πολύ με τις δραστηριότητες και τη συνύπαρξη με τα παιδιά του δημοτικού που τα περισσότερα είναι φίλοι τους γιατί τα βλέπουν καθημερινά. Ο αριθμός των παιδιών ήταν μικρός για αυτό και συνεργάστηκαν άψογα. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό για όλους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου