Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - Νηπιαγωγείο Μερκοβουνίου


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο: Μερκοβουνίου. Ολοήμερο Τμήμα. Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 18 Ημερομηνία υλοποίησης: 2 Νοεμβρίου 2015 Εκπαιδευτικός: ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ. • Στόχος: Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών μέσω της δραματοποίησης ( Γνωστικά αντικείμενα: Έκφραση και Δημιουργία, Γλώσσα). • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Το σημαντικότερο επιθυμητό αποτέλεσμα ήταν η συμμετοχή όλων των παιδιών. 2. Να εξοικειωθούν με τις θεατρικές δραστηριότητες ώστε να τις πραγματοποιούν και στις περιόδους των ελεύθερων δραστηριοτήτων του καθημερινού ωρολόγιου προγράμματος. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Η θεατρική μας δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του καινοτόμου προγράμματος με τίτλο « Με την Αθηνά Παλλάδα ταξιδεύω στην Ελλάδα» (που υλοποίησε τη φετινή σχολική χρονιά το τμήμα μας). Αφού διαβάσαμε το βιβλίο της National Geographic « Οι Θεοί του Ολύμπου», παρακολουθήσαμε την παρουσίασή του από το cd-rom που συνοδεύει το βιβλίο. Το συγκεκριμένο βιβλίο πραγματεύεται και το μύθο «της γέννησης της Θεάς Αθηνάς». Αφού διαβάσαμε το μύθο για δεύτερη φορά, σκεφτήκαμε να γίνουμε και εμείς Θεοί του Ολύμπου και να το «παίξουμε». Διαλέξαμε ρόλους και γράψαμε ταμπέλες με το όνομα κάθε Θεού. Καθένας με τη σειρά παρουσιάσαμε το ρόλο που υποδυόμασταν, τα σύμβολα μας και τέλος αρχίσαμε να παίζουμε το θεατράκι μας με τίτλο « Η γέννηση της Θεάς Αθηνάς», βασισμένο σε όσα ακροαστήκαμε και αναγνώσαμε προηγούμενα στο βιβλίο μας και το cd- rom. • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: Μέσω της χρήσης των πολυμέσων . Ανάγνωση. • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών: Η μυθολογία ενδιαφέρει πάρα πολύ τα παιδιά της προσχολικής εκπαίδευσης. Αρχικά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον κατά την ανάγνωση του βιβλίου. Όταν ήρθε στο προσκήνιο η ιδέα, να «παίξουμε» κι εμείς το μύθο της γέννησης της Θεάς Αθηνάς, ενθουσιάστηκαν και ζητούσαν ρόλους. Ακόμα και τα παιδιά που ήταν συνήθως πιο διστακτικά, όσον αφορά τις πρωτοβουλίες. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων: Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης. Γνωριμία με τις θεατρικές δραστηριότητες. Ενίσχυση της συνεργασίας. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων : Η υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων αποτέλεσε ένα μέσω αξιολόγησης της καθημερινής διδασκαλίας και ένα μέσο ενίσχυσης του θεσμού της ομαδικότητας της τάξης. • Τρόποι καταγραφής: Παρατήρηση Προσωπικές σημειώσεις εκπαιδευτικού Φωτογράφηση Εργασίες αξιολόγησης μαθητών • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Το τελικό προϊόν της δραστηριότητας ήταν συναφές με το στόχο αυτής, διότι οι μαθητές απέκτησαν ικανότητες ενίσχυσης της αυτοπεποίθησής τους, συμμετείχαν με προθυμία και επαναλάμβαναν τη δραστηριότητα τις περιόδους των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Το δυνατό σημείο στον προγραμματισμό της δραστηριότητας, ήταν το ότι βασίστηκε στο μύθο και οι μαθητές είχαν ένα σημείο αναφοράς που βοήθησε αργότερα στην υλοποίηση της θεατρικής δραστηριότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου