Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- Νηπιαγωγείο Βερβένων


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο: 2/Θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Βερβένων Νηπιαγωγοί: ΜΑΓΚΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΡΕΝΤΟΥΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΛΕΜΠΕΣΗ ΕΛΕΝΗ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 15 Ημερομηνία υλοποίησης: 03/02/2016 • Στόχος: Να εκφραστούν δημιουργικά. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1) Να αναπτύξουν γλωσσικές και εκφραστικές δεξιότητες 2) Να καλλιεργήσουν ικανότητες συνεργασίας και επικοινωνίας. 3) Να εκτονώσουν την ενεργητικότητά τους με δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο. Περιγραφή δραστηριοτήτων: Ο Γάμος του Ιωάννη και της Κάτιας. Ένα πρωινό στις ελεύθερες δραστηριότητες μια παρέα κοριτσιών εξέφρασε την ιδέα να παίξουν το γάμο. Ρώτησαν και τα άλλα παιδιά αν ήθελαν να συμμετέχουν και έτσι ξεκίνησε ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των ανάλογων δραστηριοτήτων. Το ζευγάρι «γαμπρός - νύφη» ήταν έτοιμοι οπότε άρχισε συζήτηση για την κατανομή των υπόλοιπων ρόλων. Παπάς-κουμπάρος-παρανυφάκια-οργανοπαίχτες-προσκεκλημένοι. Χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το ρόλο τους και άρχισαν οι προετοιμασίες. Κουστούμια, αξεσουάρ, προικιά, μπομπονιέρες. Έγινε γλέντι τρικούβερτο με νταούλια και βιολιά. • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1) Χρησιμοποίησαν κοστούμια, υφάσματα, καπέλα, διάφορα αξεσουάρ του σχολείου μας. 2) Μουσικά όργανα-χορός. • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Τα παιδιά ξετρελαμένα από το θεατρικό παιχνίδι του «Γάμου», συμμετείχαν ενεργά. Συζήτησαν, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες για την προετοιμασία του γάμου. Μερικά κυρίως κορίτσια, γνώριζαν κάποια διαδικαστικά του γάμου, έτσι άρχισαν γρήγορα οι προετοιμασίες. Διάλεξαν τους ρόλους τους και άρχισαν να ετοιμάζονται ενθουσιασμένα. Δημιουργήθηκε ένα κλίμα ευχάριστο, ένα κλίμα ελευθερίας και αποδοχής το οποίο επέτρεπε στα παιδιά να εκφραστούν όπως αυτά ήθελαν χωρίς αναστολές, φόβο και ντροπή. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Τα παιδιά συνεργάστηκαν ατομικά και ομαδικά με σεβασμό, κατανόηση και αλληλοϋποστήριξη. Έμαθαν να δέχονται, να προσφέρουν, να υπακούουν με προθυμία στους κανόνες του παιχνιδιού και της ομάδας. Ανέπτυξαν πρωτοβουλίες, μοιράστηκαν, απελευθερώθηκαν ψυχικά. Εκφράστηκαν ελεύθερα με κινήσεις, εκτονώθηκαν, διασκέδασαν, χάρηκαν. Έμαθαν πως γίνεται ο παραδοσιακός γάμος. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Παρακολουθήσαμε τα παιδιά να αυτενεργούν, να ανταλλάσουν απόψεις, να συζητούν, να συναποφασίζουν, να χωρίζονται σε ομάδες, να αλληλοβοηθιούνται, να μοιράζονται, να συνεργάζονται χωρίς εντάσεις αλλά με σεβασμό. Μέσα από όλη τη διαδικασία αποκτήσαμε βαθύτερη άποψη για τη ψυχοσωματική συγκρότηση, τη σκέψη, το συναισθηματικό κόσμο καθενός από τα παιδιά μας. Διακρίναμε τις ικανότητες και τις ιδιαιτερότητες τους. • Τρόποι καταγραφής: Φωτογραφική μηχανή • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Στη συζήτηση που ακολούθησε όταν ολοκληρώθηκε το θεατρικό παιχνίδι τα νήπια εκφράστηκαν με πολύ ενθουσιασμό και χαρά. Φυσικά ήθελαν να το παίξουν και άλλη μέρα. Κατάλαβαν και συμπέραναν όμως ότι για να ξαναπαίξουν πρέπει όλοι μαζί σαν ομάδα να μάθουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται, να αλληλοβοηθιούνται. Από τη δική μας πλευρά εντυ-πωσιαστήκαμε από τον τρόπο που δούλεψαν κατά την υλοποίηση των δραστηριοτήτων. Ακούραστα, αβίαστα παρόλο που η διάρκεια του θεατρικού παιχνιδιού ήταν μεγάλη. Παραθέτω τις σκέψεις δύο νηπίων, το ένα συμπληρώνει το άλλο: «Κυρία, μου άρεσε πάρα πολύ, τελικά είναι πολύ πιο ωραίο να παίζουμε θέατρο, από το να βλέπουμε μόνο θέατρο». «Μα φυσικά, είναι διαφορετικό να παρακολουθείς ένα θέατρο, από το να παίζεις εσύ θέατρο». Συναρπαστικό, υπέροχο, καταπληκτικό!!!
2η Δραστηριότητα Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:18 Ημερομηνία υλοποίησης:1η Απριλίου 2016 • Στόχος: Ψυχαγωγικός. Να χαρεί και να αισθανθεί ικανοποίηση προσεγγίζοντας ελεύθερα με το προσωπικό του αισθητικό κριτήριο ένα θεατρικό δρώμενο. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1…Να εξοικειωθεί με τις εκφραστικές δυνατότητες και τους τρόπους χρήσης του σώματος και του λόγου 2 Να διαμορφώσει ένα περιβάλλον δράσης επιλέγοντας τα εργαλεία του και αναγνωρίζοντας σε αυτά πολλαπλές όψης και λειτουργίες 3 Να αποκτήσει τη δική του διακριτή θέση μέσα στην ομάδα αλλά και να αποδεχθεί τον ιδιαίτερο και μοναδικό τρόπο που λειτουργεί το κάθε μέλος της ομάδας. Να συναποφασίσει και να συνδιαλλαχτεί. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Το μεσημέρι της πρωταπριλιάς μπαίνοντας στην τάξη, επικρατούσε καταιγισμός από αθώα παιδικά ψέματα. Με την ευκαιρία αυτή τραγουδήσαμε το τραγουδάκι τα ψέματα, αναπαριστώντας και ότι μπορούσαμε μέσα από το τραγούδι.(έναν τυφλό που ψάχνει για βελόνα, έναν κουφό που ακούει ένα κρότο κ.λ.π)Στη συνέχεια, αφού διαβάσαμε το παραμύθι ο ψεύτης βοσκός, αποφασίσαμε να το δραματοποιήσουμε..Μοιράστηκαν οι ρόλοι κατόπιν μικρών διενέξεων και αντιδράσεων..Ορίσαμε ως τόπο δράσης την αυλή του σχολείου. Ακολούθησε η ενδυματολογική προσέγγιση του παραμυθιού. Αυτή είναι μια στιγμή που τα παιδιά πραγματικά απολαμβάνουν. Μέσα στο βεστιάριο του σχολείου,(σακούλες με ρούχα και αξεσουάρ)έγινε πραγματική επιδρομή που συνοδευόταν με γέλια και πειράγματα. Μέσα σε κλίμα εφορίας ολοκληρώσαμε τη δράση μας με το θεατρικό παιχνίδι. • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών ………Η ψυχαγωγική διάσταση της δράσης αλλά και το γεγονός ότι τι θέμα προερχόταν από τα ενδιαφέροντα τους, είχε εκ προοιμίου εξασφαλίσει την συμμετοχή των παιδιών..Ανάλογες ήταν και οι αντιδράσεις .Ότι μικροδιενέξεις αφορούσαν τη διανομή των ρόλων και κουστουμιών, επιλύθηκαν σύντομα διότι πάνω απ όλα η ομάδα είχε ένα κοινό στόχο. Να παίξει θέατρο. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων ……Σε δραστηριότητες τέτοιου τύπου ,η αξία βρίσκεται κατά κύριο λόγο στη συμμετοχή. Μέσα από τον εναλλακτικό αυτό τρόπο μάθησης, τα παιδιά λειτούργησαν σαν ομάδα αλλά και ως μονάδα με τις ιδιαίτερες ικανότητες του καθενός… Απελευθερώνοντας τον εαυτό τους εκφράστηκαν με το σώμα και το λόγο, βρήκαν λύσεις σε τυχόν προβληματισμούς και καλλιέργησαν δημιουργικά τη φαντασία τους. Συνεργάστηκαν και συναποφάσισαν. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Οι δραστηριότητες αυτές βοηθούν τον εκπαιδευτικό να κατανοήσει τη πολύπλευρη προσωπικότητα των μαθητών του και να εστιάσει σε αδυναμίες και ιδιαιτερότητες. Στα πλαίσια της αλληλεπίδρασης διασκέδασα με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα που μας έφερε όλους πιο κοντά. • Τρόποι καταγραφής: 1…Φωτογραφική μηχανή. • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): …Το τελικό προϊόν είχε πάνω απ όλα την αξία της συμμετοχής και της ψυχαγωγίας της ομάδας και ο στόχος μας ήταν ακριβώς αυτός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου