Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ -13ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο:13ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:13 Τμήμα κλασσικό, Υπεύθυνη νηπιαγωγός: ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΙΣ. Ημερομηνία υλοποίησης: 18-05-2016 • Στόχος :Έναυσμα από ποίημα και αυτοσχεδιασμός • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1.Εξεύρεση και χρήση κατάλληλου λεξιλογίου. 2.Επικοινωνία και ανταλλαγή ιδεών και απόψεων, συλλογικότητα. 3.Καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης, αυθορμητισμός, φαντασία και επινοητικότητα. 4.Ψυχική ευχαρίστηση και παραγωγή τελικού προϊόντος . • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Με ερέθισμα το ποίημα : το κεράσι κι η μπανάνα τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν τι θα μπορούσαν να κάνουν για να αποδώσουν κάτι με αφορμή το ποίημα. Σκέφτηκαν και έβαλαν λόγια και διαλόγους στους πρωταγωνιστές και χώρους που διαδραματίζονται τα γεγονότα( περιβόλι ,ζαχαροπλαστείο ,λεωφορείο) Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και επινόησαν ρόλους σχετικούς :α). φρούτα β) ζαχαροπλάστης στο ζαχαροπλαστείο και γ) οδηγός και λεωφορείο. Βρήκαν τα κατάλληλα υλικά: φρουτοκαπέλα ,διαμόρφωσαν τον χώρο κατάλληλα .Κήπος, ζαχαροπλαστείο και λεωφορείο Και απέδωσαν την ιστορία που σκέφτηκαν . • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1.Ομαδοσυγκεντρωτική μάθηση 2.Δημιουργία κατάλληλων συνθηκών δράσης. 3.Αυθόρμητη ψυχοσωματική έκφραση. • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών. Η συμμετοχή ήταν καθολική, και καθόρισαν σχεδόν αυτόματα και μοίρασαν τους ρόλους , και έπαιξαν πολλές φορές μέχρι να πάνε όλοι στους ρόλους που επιθυμούσαν, χωρίς να υπάρχουν αντιδικίες. Υπήρχε αλληλοβοήθεια ,αλληλεπίδραση και αλληλοσεβασμός για να επιτευχθεί ο στόχος που ανέλαβαν να πραγματοποιήσουν. Μπήκαν στον ρόλο και χάρηκαν με την συμμετοχή και τα επιτεύγματα τους. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Μπήκαν ενστικτωδώς στην τεχνική του θεάτρου ,συνεργάστηκαν ,επικοινώνησαν ,αντάλλαξαν απόψεις ,αυτοσχεδίασαν, έγιναν πρωταγωνιστές και θεατές, μιμήθηκαν και υποδύθηκαν ρόλους ,χάρηκαν και διασκέδασαν .Χρησιμοποίησαν τα κατάλληλα προσφερόμενα υλικά . .Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων 1.Γνωρίζει καλύτερα τους μαθητές: στον λεκτικό ,εξωλεκτικό και εκφραστικό τομέα .Διαπιστώνει την γλωσσική επάρκεια ή αδυναμία των παιδιών. 2.Εμψυχώνει και με κατάλληλες ερωτήσεις ενισχύει την πρωτοβουλία και την φαντασία τους. . • Τρόποι καταγραφής: 1.Φωτογραφικό υλικό • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Ο στόχος της εμπλοκής των παιδιών στο θεατρικό παιχνίδι επιτεύχθηκε. Το ποίημα κινητοποίησε την φαντασία και τη εφευρετικότητα τους και μπόρεσαν με ανάλογα υλικά να αποδώσουν την δική τους ιστορία. Επικοινώνησαν, συνεργάστηκαν, εκφράστηκαν ,περιέγραψαν συναισθήματα και καταστάσεις, ψυχαγωγήθηκαν και στο τέλος χόρεψαν και ένοιωσαν περήφανα με το αποτέλεσμα. ---------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου