Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Άστρους

7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Ενδοσχολική Επιμόρφωση: «Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων» Νηπιαγωγείο:1ο 2/θ ολοήμερο Νηπιαγωγείο Άστρους Νηπιαγωγοί: Γαρδικιώτου Άννα, Θεοδοσοπούλου Αναστασία Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:19 • Τίτλος δραστηριότητας: Το παιχνίδι της πεινασμένης κάμπιας • Στόχος δραστηριότητας: Αντιστοίχηση του αριθμού (ζάρι) με τη συμβολική παράστασή του (κουκκίδες). • Περιγραφή δραστηριότητας: Τα παιδιά σε τέσσερις ομάδες με μαρκαδόρους και ένα Α3. Στον πίνακα είναι αναρτημένες οι οδηγίες του παιχνιδιού. Κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι με τη σειρά της και ζωγραφίζει το μέλος της κάμπιας που αντιστοιχεί στους αριθμούς. Κερδίζει η ομάδα που ζωγραφίζει πρώτη την κάμπια ολοκληρωμένη. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1Να αντιστοιχίζουν τον αριθμό με τις κουκκίδες. 2. Να αντιστοιχίζουν τις κουκκίδες με την εικόνα. 3.Να εργάζονται σε ομάδες. Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας: 1. Ζωγραφική • Τελικό Προϊόν: Τέσσερις αφίσες Α3 με τις κάμπιες ζωγραφισμένες από τα παιδιά ομαδικά και εμπλουτισμένες με άλλα στοιχεία (ουρανό,ήλιο,λουλούδια). • Τρόποι καταγραφής: 1. Ομαδική ζωγραφική 2. Παρατήρηση • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Η δραστηριότητα ήταν διασκεδαστική για τα παιδιά. Η αντιστοίχιση των αριθμών με τις κουκκίδες και τις εικόνες γίνεται με παιγνιώδη τρόπο. Τα μικρότερα παιδιά μαθαίνουν από τα μεγαλύτερα .Επίσης, συνεργάζονται για να πετύχουν το στόχο τους. Αδύνατο σημείο: τα μικρότερα παιδιά δεν προλάβαιναν να παρατηρήσουν, να σκεφτούν και να απαντήσουν τόσο άμεσα κι έτσι η απάντηση δινόταν σχεδόν πάντα από τα μεγαλύτερα παιδιά. Βιβλίο επεξεργασίας «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη». Εικόνες 1-5 :Το παιχνίδι της πεινασμένης κάμπιας. Τα παιδιά σε τέσσερις ομάδες με μαρκαδόρους και ένα Α3. Στον πίνακα αναρτημένες οι οδηγίες του παιχνιδιού. Κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι με τη σειρά της και ζωγραφίζει το μέλος του σώματος της κάμπιας που αντιστοιχεί στους αριθμούς. Κερδίζει η ομάδα που ζωγραφίζει πρώτη ολόκληρη την κάμπια της. Μετά το τέλος του παιχνιδιού η κάθε ομάδα ζωγραφίζει ό,τι θέλει γύρω από την κάμπια (λουλούδια, ουρανό, ήλιο κλπ). Εικόνα 6 : Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι, μετρούν και καλύπτουν με πον πον το αντίστοιχη κάμπια πάνω στο φύλλο. Εικόνες 7-8 : Πόσες τρύπες έκανε η κάμπια στο φύλλο; Τις μετρώ και τοποθετώ την αντίστοιχη πετρούλα με τον αριθμό! Εικόνα 9 : Τι τρώει κάθε μέρα η κάμπια; Προσπαθώ να θυμηθώ, μετρώ τα φρούτα της και την ταίζω! Εικόνα 10 : Τα παιδιά σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι και καλύπτει τον αντίστοιχο αριθμό. Κερδίζει η ομάδα που καλύπτει πρώτη όλο το σώμα της κάμπιας. Εικόνες 11-12 : Φτιάχνω την πεινασμένη κάμπια με τόσα κυκλάκια όσα λέει ο αριθμός με δαχτυλομπογιά. Εικόνες 13-14 : Βρίσκω πόσα είναι τα φαγητά της κάμπιας και τα «μανταλώνω».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου