Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015- 2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - 12ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ- 2ο ΤΜΗΜΑ Νηπιαγωγοί: ΤΣΑΡΔΙΚΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, ΝΤΟΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:32 Ημερομηνία υλοποίησης: • Στόχος: Γενικά, διεύρυνση του γνωστικού τομέα μέσα από τη βιωματική διδασκαλία με την οποία εκφράζεται το θεατρικό παιχνίδι, προσεγγίζοντας πιο εύκολα τη μάθηση’ ειδικότερα έκφραση των συναισθημάτων και εξωτερίκευση του εσωτερικού τους κόσμου όλων των νηπίων ακόμα και των πιο ντροπαλών. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: • Να καλλιεργήσουν τα νήπια την δημιουργικότητά τους, τη φαντασία τους εκφράζοντας πιο εύκολα τα συναισθήματά τους. • Με τη βιωματική διδασκαλία του Θ.Π. να κατανοήσουν τη γνώση για τη ζωή (στάδια ανάπτυξης) της μέλισσας, της κοινωνίας της , τον τρόπο παραγωγής και συγκομιδής μελιού από τον ειδικό (μελισσοκόμο) με την επίδειξη κάποιων σχετικών εξαρτημάτων που παρευρέθησαν στο χώρο. • Να συνεργαστούν αρμονικά οι ομάδες για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα (δέσιμο ομάδας), απολαμβάνοντας την ψυχική ευχαρίστηση και διασκέδαση που αποφέρει το Θ.Π. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Εμπειρίες και βιώματα παιδιών: Κάποιο παιδί ανέφερε πως την προηγούμενη μέρα επισκέφτηκε με τον παππού του ένα μέρος με τα μελίσσια τους. Ακολούθησε σχετική συζήτηση στην αίθουσα για τη ζωή και τη κοινωνία των μελισσών με ανταλλαγή απόψεων κι εμπειριών και πλούσιο εποπτικό υλικό που έφερε η Νηπιαγωγός. Έγινε επίδειξη διαφόρων εξαρτημάτων της στολής του μελισσοκόμου από τη Νηπιαγωγό και κάποια φόρεσαν τα νήπια υποδυόμενα τον ρόλο του μελισσοκόμου. Διαβάσαμε και είδαμε εικόνες από βιβλία σχετικά με την μέλισσα και συζητήσαμε τρόπο αναπαράστασης σχετικών σκηνών της ζωής της μέλισσας. Αφού ανταλλάξαμε ιδέες, κατά ομάδες(4 έως 5 νηπίων με διάφορα αυτοσχέδια αξεσουάρ κι από τη γωνιά μεταμφίεσης) αναπαρέστησαν εικόνες καθημερινής ζωής των μελισσών με πλούσια σωματική έκφραση κι αυτοσχεδιασμό(μόνα τους μοίρασαν ρόλους –βασίλισσας, εργατριών και κηφήνων στην κυψέλη και υποδύθηκαν τις αρμοδιότητες του καθενός).Όλοι συμμετείχαν με ενθουσιασμό παρόλο που αρχικά κάποιοι δίσταζαν, τα πιο θαρραλέα νήπια έδιναν πιο πολλές ιδέες και τα πιο ντροπαλά ακολουθούσαν με χάρη κι εκπληκτικό τρόπο εκφράστηκαν μπροστά στους συμμαθητές τους. Όλες οι ομάδες χειροκροτήθηκαν και μεταξύ τους και από τη Νηπιαγωγό. Απόδειξη της προσπάθειας των «νέων ηθοποιών» οι φωτογραφίες. • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: • Επίδειξη εικόνων, φωτογραφιών σχετικών , έκφραση εμπειριών και βιωμάτων των ίδιων των νηπίων. • Δημιουργία περιβάλλοντος δράσης με χρήση ειδικών εξαρτημάτων στολής μελισσοκόμου. • Αυτοσχεδιασμός , χρήση κάποιων υπαρχόντων αξεσουάρ από την γωνιά μεταμφίεσης, εκπληκτική σωματική έκφραση. • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Με τη δημιουργία περιβάλλοντος δράσης και μάλιστα στο χώρο εκδηλώσεων του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου, όλα τα νήπια ακόμη και τα πιο ντροπαλά έδειξαν προθυμία κι ενδιαφέρον για τη δραστηριότητα κι αμέσως σκέφτονταν τρόπους παρουσίασης των σκηνών και των ρόλων τους. Η βοήθεια της κυρίας ήταν ελάχιστη και το αποτέλεσμα ευχάριστα απροσδόκητο. Ο χρόνος όμως πέρασε γρήγορα κι έδωσε τέλος στην ευχάριστη δραστηριότητα. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων • Εκτονώθηκαν συναισθηματικά κι εκφράστηκαν σωματικά με πλούσιο αυτοσχεδιασμό και ιδιαίτερη προθυμία. • Έπαιξαν, ευχαριστήθηκαν με την όλη δραστηριότητα, διασκέδασαν αλλά κι έμαθαν αρκετά για νέα αντικείμενα μέσα από η βιωματική διδασκαλία που προσφέρει το Θ.Π. • Δέθηκαν πιο πολύ σαν ομάδα όλοι μεταξύ τους(όχι κάποιοι συνέχεια με συγκεκριμένους)αναπτύσσοντας μεγαλύτερη συνεργασία κι αλληλοβοήθεια. • Ένιωσαν σημαντικοί και δημιουργικοί με όσα σκέφτηκαν και παρουσίασαν(καλλιέργεια αυτοπεποίθησης και αυτονομίας).
7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο:12o Nηπιαγωγείο Τρίπολης Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:32 Νηπιαγωγοί: ΝΤΟΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ, ΤΣΑΡΔΙΚΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ Ημερομηνία υλοποίησης: • Στόχος:Κατανόηση μέσα από τη δραματοποίηση τον κύκλο ζωής της πεταλούδας • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Κατανόηση του κύκλου ζωής της πεταλούδας 2. 2Ανταλαγή απόψεων 3. Ψυχαγωγία • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Ανάγνωση του ποιήματος “Η Πεταλούδα» ,αφού έχει προηγηθεί ανάλογη συζήτηση στην τάξη για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, με ανταλλαγή απόψεων και σκέψεων .Τραγουδάμε το ποίημα και συζητάμε τις εικόνες που υπάρχουν σε αυτό και πως θα μπορούσαμε να τις αναπαραστήσουμε. Ακούγονται διάφορες ιδέες και οι ομάδες αποφασίζουν: αγκαλιάζουν το κορμί τους-αυγό πεταλούδας ,σέρνονται-κάμπιες ,τεντώνουν τα χέρια τους ή στέκονται στο ένα τους πόδι-κουκούλι, κουνούν πάνω κάτω τα χέρια-πεταλούδες. Τραγουδάμε το ποίημα και κάθε ομάδα κάνει τα ανάλογα με τη χρονική σειρά. ………………………………………………………………………………………… • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1. Χρησιμοποίηση ποιήματος 2. Εμπειρίες βιώματα των παιδιών • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών: 1. καθολική συμμετοχή των παιδιών ακόμα και των πιο ντροπαλών. Διασκέδαση • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Προσέγγιση της μάθησης μέσα από βιωματικές εμπειρίες .Άνοιγμα των πιο ντροπαλών παιδιών προς την ομάδα. Σωματική έκφραση ,συναισθηματική εκτόνωση, ψυχική ευχαρίστηση, ψυχαγωγία. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Ο εκπαιδευτικός άλλοτε παρατηρεί, καθοδηγεί, μεσολαβεί, αλλά το κυριότερο γίνεται μέλος της ομάδας και νιώθει ότι και η ομάδα. Υπάρχει μια αλληλεπίδραση. • Τρόποι καταγραφής: 1.Φωτογραφίες • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Η δραστηριότητα ήταν αρκετά επιτυχημένη και ο στόχος επετεύχθη αφού τα παιδιά έπαιξαν με επιτυχία το ποίημα. Το δυνατό σημείο ήταν ότι τα παιδιά ήξεραν λίγο πολύ το θέμα και ανταποκρίθηκαν τέλεια. Το αδύνατο σημείο είναι η δική μας αδυναμία να λυθούμε όπως τα παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου