Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ -9ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο: 9ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 16 Νηπιαγωγός: ΚΑΤΣΙΑΒΟΥ ΕΛΕΝΗ Ημερομηνία υλοποίησης: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015 • Στόχος: Με αφορμή έναν πίνακα ζωγραφικής, τα νήπια να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και τον προφορικό τους λόγο, δημιουργώντας τη δική τους πρωτότυπη ιστορία και στη συνέχεια να εκφραστούν δημιουργικά μέσω της δραματικής τέχνης δραματοποιώντας την ιστορία τους. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Τα νήπια να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, να δημιουργήσουν την ιστορία τους και στη συνέχεια επιλέγοντας υλικά που διατίθενται στη τάξη να τη δραματοποιήσουν και να περάσουν καλά. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Παρουσιάζεται στα παιδιά ο πίνακας «Η λεωφόρος με τις λεύκες» του Βαν Γκογκ, με αφορμή την ενασχόλησή μας με το φθινόπωρο. Τα νήπια παρατηρούν και συζητούν με τη νηπιαγωγό το συγκεκριμένο πίνακα. Η νηπιαγωγός με ερωτήσεις προσπαθεί να τα ενθαρρύνει να φανταστούν ποιο μπορεί να είναι το πρόσωπο που απεικονίζεται στον πίνακα, που πηγαίνει κ.τ.λ. Έτσι, σταδιακά δημιουργείται μια ιστορία στην οποία τα νήπια δίνουν τον τίτλο «Η κυρία που πουλούσε φρούτα και λαχανικά». Τα παιδιά εικονογραφούν την ιστορία τους και δημιουργείται ένα βιβλίο για τη βιβλιοθήκη της τάξης. Στη συνέχεια η νηπιαγωγός προτείνει στα παιδιά να «παίξουν» την ιστορία. Έτσι, τα νήπια μοιράζουν ρόλους και δραματοποιούν την ιστορία τους. • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1. Καταιγισμός ιδεών 2. Δραματοποίηση ιστορίας • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Στα παιδιά άρεσε πάρα πολύ όλη η διαδικασία. Ήταν η πρώτη δραματοποίηση που υλοποιήθηκε στη τάξη για τη νέα χρονιά. Ένιωσαν περήφανα που έγιναν «συγγραφείς» κι ευχαριστήθηκαν πολύ τη δραματοποίηση. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα μέσα από τη συγκεκριμένη δραματοποίηση. Πήραν πρωτοβουλία αναφορικά με τη δημιουργία του σκηνικού και των υλικών που χρειάζονταν και απόλαυσαν τη διαδικασία. Τα διευκόλυνε ιδιαίτερα που είχαν τα ίδια δημιουργήσει την ιστορία. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Όταν η εκπαιδευτικός βλέπει πόσο τα παιδιά απολαμβάνουν την όλη διαδικασία μοιράζεται και η ίδια μαζί τους τη χαρά τους κι ενθαρρύνεται για υλοποίηση αντίστοιχων δραστηριοτήτων. Μέσα από τη διαδικασία κατάφερε να επιτευχθούν στόχοι από διαφορετικές μαθησιακές περιοχές με τρόπο ευχάριστο, παιγνιώδη και διασκεδαστικό τόσο για την ίδια όσο και για τα παιδιά. • Τρόποι καταγραφής: 1. Φωτογραφικό υλικό 2. Δημιουργία βιβλίου για τη βιβλιοθήκη της τάξης • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Ουσιαστικά η όλη δραστηριότητα ξεκίνησε έχοντας ως στόχο την ενασχόληση μας με τον πίνακα και την καλλιέργεια του προφορικού λόγου των νηπίων. Η δημιουργία της ιστορίας και η δραματοποίηση της προέκυψαν στη πορεία έτσι επαναπροσδιορίστηκε ο στόχος και δημιουργήθηκε όπως αναφέρεται πιο πάνω. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στην αρχή της χρονιάς και τα παιδιά δεν ήταν ακόμα εξοικειωμένα με τέτοιου είδους δραστηριότητες, συνεπώς ήταν αρχικά λίγο διστακτικά και δεν αξιοποίησαν πολλά αντικείμενα για τη δημιουργία του σκηνικού τους. Επίσης, υπήρξαν διαφωνίες ως προς την ανάληψη των ρόλων. Στο τέλος, όμως, έμειναν όλοι ικανοποιημένοι και χαρούμενοι.
7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο: 9ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 16 Νηπιαγωγός: ΚΑΤΣΙΑΒΟΥ ΕΛΕΝΗ Ημερομηνία υλοποίησης: ΜΑΙΟΣ 2016 • Στόχος: Με αφορμή μια ιστορία να εκφραστούν δημιουργικά μέσω της ζωγραφικής και της δραματικής τέχνης. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Τα νήπια να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους και τα υλικά που υπάρχουν στη τάξη, αλλά και να φτιάξουν ό,τι άλλο χρειάζονται ώστε να δραματοποιήσουν την ιστορία. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Με αφορμή το μήνα Μάη διαβάζουμε την ιστορία «Πρωτομαγιάτικο πανηγύρι» από το Ανθολόγιο για το νηπιαγωγείο. Η συγκεκριμένη ιστορία δεν έχει εικονογράφηση έτσι προτείνεται στα παιδιά να τη ζωγραφίσουν σε ομάδες. Τα παιδιά αφού ολοκληρώσουν τη ζωγραφική τους, εκφράζουν την επιθυμία να δραματοποιήσουν την ιστορία. Μοιράζουν τους ρόλους μόνα τους κι αρχίζουν να σκέφτονται τι θα φορέσουν κατά τη δραματοποίηση. Άλλα φτιάχνουν μάσκες ζώων, άλλα πουλιών, άλλα επιλέγουν καπελάκια ζώων κι εντόμων που υπάρχουν στη γωνιά δραματοποίησης. Κάποια επιλέγουν υφάσματα και όσα δε βρίσκουν το χρώμα που επιθυμούν ζητούν από την εκπαιδευτικό γκοφρέ χαρτί. Όταν οι στολές είναι έτοιμες φτιάχνουν το σκηνικό τους και παρουσιάζουν τη δουλειά τους. Στο τέλος ζητούν από τη νηπιαγωγό ένα τραγούδι για να κλείσουν τη δραματοποίησή τους. • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1. Καταιγισμός ιδεών 2. Ζωγραφική σε ομάδες 3. Κατασκευή μασκών - στολών 4. Δραματοποίηση ιστορίας • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Στα παιδιά άρεσε πάρα πολύ όλη η διαδικασία. Διασκεδάζουν και απολαμβάνουν οτιδήποτε έχει να κάνει με τη δραματική τέχνη στη τάξη. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα μέσα από τη συγκεκριμένη δραματοποίηση. Πήραν πρωτοβουλία αναφορικά με τη διανομή των ρόλων, τη δημιουργία των στολών τους και του σκηνικού και απόλαυσαν τη διαδικασία. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Όταν η εκπαιδευτικός βλέπει πόσο τα παιδιά απολαμβάνουν την όλη διαδικασία μοιράζεται και η ίδια μαζί τους τη χαρά τους κι ενθαρρύνεται για υλοποίηση αντίστοιχων δραστηριοτήτων. Σε όλη τη διαδικασία ο ρόλος της ήταν βοηθητικός. • Τρόποι καταγραφής: 1. Φωτογραφικό υλικό • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Ουσιαστικά η όλη δραστηριότητα ξεκίνησε έχοντας ως στόχο την εικονογράφηση του παραμυθιού. Η δραματοποίηση προέκυψε μετά από επιθυμία των ίδιων των παιδιών. Αφιερώθηκε μια ολόκληρη μέρα καθώς χρειάστηκαν αρκετό χρόνο για να φτιάξουν τα αξεσουάρ που χρειάζονταν για τη δραματοποίηση. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα υλοποιήθηκε γύρω στα μέσα του Μάη, σχεδόν στην εκπνοή της σχολικής χρονιάς και φάνηκε όλη η δουλειά που είχε γίνει κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Τα παιδιά πια είχαν εξοικειωθεί με τέτοιου είδους δραστηριότητες, έκαναν τη διανομή των ρόλων μόνα τους χωρίς συγκρούσεις, επινοούσαν επιπλέον ρόλους για να είναι ικανοποιημένα όλα, συμμετείχαν όλα με χαρά, ακόμα και κανα δυο πιο συνεσταλμένα, έφτιαχναν μόνα τους ό,τι χρειάζονταν που δεν υπήρχε στη τάξη. Απολάμβαναν τη διαδικασία από την αρχή ως το τέλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου