Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - 15ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο:15ο Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 19 Νηπιαγωγός : ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑ ΕΛΕΝΗ. ΞΥΔΗ ΑΛΙΚΗ, ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ, ΤΖΙΩΤΗ ΜΑΤΙΝΑ Ημερομηνία υλοποίησης:4/2016 • Στόχος: Να εκφραστούν τα παιδιά ελεύθερα και αυθόρμητα για την «ΑΓΑΠΗ» μέσα από την δραματοποίηση του συγκεκριμένου τραγουδιού. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1.Να εκφραστούν εικαστικά με ποικίλους τρόπους δημιουργώντας μόνα τους μέσα από μικρές ομάδες. το σκηνικό τους, τα κουστούμια τους , τα τυχόν λόγια που θα λέγανε. 2. Να «παίξουν» τους ρόλους τους αυθόρμητα και όπως τους φαντάζονται τα ίδια. 3.Να τραγουδήσουν, να χορέψουν ,να γελάσουν, να ψυχαγωγηθούν. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Ακούσαμε αρκετές φορές, τραγουδήσαμε και αναλύσαμε το τραγούδι : «Το χρώμα της αγάπης» του Λουδοβίκου των Ανωγείων. Στη συνέχεια αποφασίσαμε με μεγάλη χαρά να το παίξουμε. Τα παιδιά χωρισμένα σε μικρές ομάδες αποφάσισαν να «φτιάξουν» όλα αυτά που μας έλεγε το τραγούδι ότι είναι η αγάπη: κόκκινος ήλιος, κίτρινο φεγγάρι, μπλε ουρανός, άσπρο σύννεφο, άσπρο γιασεμάκι, ουράνιο τόξο. Πήραν διάφορα υλικά (χαρτόνια, ύφασμα, μαρκαδόρους κ.α) και δραστηριοποιήθηκαν. Μόλις τέλειωσαν μοιράσαμε (με κλήρωση) τους ρόλους και ξεκίνησαν την δραματοποίηση, το «παίξιμο» του τραγουδιού υπό το άκουσμά του. Τα παιδιά προτίμησαν να παίξουν το τραγούδι χωρίς λόγια αλλά μόνο με κινήσεις, χορό. Στη συνέχεια έγινε ανακατανομή των ρόλων και ξανά παιξαν το τραγούδι. Τόσο τους άρεσε που μου ζήτησαν να το παρουσιάσουν και στα παιδιά του άλλου τμήματος, κάτι που φυσικά κάναμε και το απολαύσαμε όλοι. • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1.Εικαστικά δημιουργήματα των παιδιών 2.Μουσική • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Υπήρξε αυθόρμητη και καθολική συμμετοχή από τα παιδιά. Τους άρεσε που φτιάξανε μόνα τους όλα αυτά που θα χρειαζόντουσαν για να «παίξουν» το τραγούδι, που έπαιξαν σχεδόν όλους τους «ρόλους» και μάλιστα χωρίς να μιλάνε και που το παρουσίασαν σε άλλους σαν μικροί ηθοποιοί. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων • Εκφράστηκαν αυθόρμητα και με πολλούς τρόπους • Δούλεψαν συνεργαζόμενα σε μικρές ομάδες • «Λύθηκαν» καθώς έπαιζαν γιατί τους φάνηκε εύκολο να παίζουν χωρίς να μιλάνε. • Διασκέδασαν, γέλασαν ,έπαιξαν. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Δούλεψα το συναίσθημα της αγάπης και με έναν άλλο τρόπο διαφορετικό από τον καθιερωμένο διότι τραγούδησα, έπαιξα κι εγώ με τα παιδιά, λύθηκε και το δικό μου σώμα, διασκέδασα και γέλασα κι εγώ και κυρίως καμάρωσα τα παιδιά μου για την ευρηματικότητά τους και την δημιουργικότητά τους. • Τρόποι καταγραφής: 1.Παρατήρηση 2.Φωτογραφία • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Δεν έκανα αναδιαμόρφωση του αρχικού μου στόχου διότι όλα κύλησαν ομαλά και εύκολα. Τα παιδιά είχαν κάνει αρκετά παιχνίδια ρόλων και δραματοποιήσεις που χρειαζόταν να «βάζουν» και τα δικά τους λόγια ,το δικό τους σενάριο οπότε αυτό τους φάνηκε πιο εύκολο και τους άρεσε πολύ και αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι το παίξαμε αρκετές φορές αλλά κυρίως από το ότι θέλησαν να το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους στο άλλο τμήμα .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου