Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - 4ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: «ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο: 4ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης Νηπιαγωγός: ΤΖΑΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 14 Ημερομηνία υλοποίησης: 31/05/2016 • Στόχος: Να κατανοήσουν ένα περιβαλλοντικό φαινόμενο με διασκεδαστικό τρόπο. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Να μάθουν 2. Να συνεργαστούν 3. Να διασκεδάσουν • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Στα πλαίσια της θεματικής για τον ήλιο διαβάσαμε την ιστορία "Η αόρατη ομπρέλα". Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία μαζί κάνοντάς τους ερωτήσεις και ζητώντας τους να μου πουν τι έγινε στη συνέχεια . Στη συνέχεια μοιράστηκαν μόνα τους τους ρόλους και έφτιαξαν το "σκηνικό" και τα "κοστούμια". Στη συνέχεια ξεκινάμε να παίζουμε. • Τεχνικές Υλοποίησης των δραστηριοτήτων: 1. Σωματική έκφραση 2. Δημιουργία περιβάλλοντος δράσης 3. • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά και ευχάριστα. Συμμετείχαν όλα και διασκέδασαν πολύ τόσο εδώ όσο και στη δημιουργία του σκηνικού και των κουστουμιών. Όσον αφορά στη δραματοποίηση της ιστορίας με εξέπληξαν ευχάριστα γιατί έπαιρναν πρωτοβουλίες, συμβούλευε ο ένας τον άλλο και έπαιξαν μόνοι τους. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Είδαν το θεατρικό παιχνίδι μέσα από διάφορους ρόλους (ηθοποιός, σκηνοθέτης, σκηνογράφος...) Πέρασαν καλά. Έμαθαν διασκεδάζοντας για τον ήλιο-επικινδυνότητα-τρύπα όζοντος). • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Είδα μια άλλη εικόνα των παιδιών. Διασκέδασα και γέλασα μαζί με τα παιδιά . • Τρόποι καταγραφής: 1. Γραπτός 2. Φωτογραφίες • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Τα παιδιά μου έδειξαν ότι μπορούν να σκηνοθετήσουν, να σκηνογραφήσουν και να παίξουν και επιπλέον να το διασκεδάσουν. Ίσως, αν η επέμβασή μου και η καθοδήγησή μου ήταν πιο συχνή, να έβγαινε ένα πιο καλό αποτέλεσμα, αλλά μου άρεσε που το είχαν πάρει στα χέρια τους και το άφησα. 2η Δραστηριότητα Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 13 Ημερομηνία υλοποίησης: 25/02/2016 • Στόχος: Κοινωνικοποίηση και ψυχαγωγία • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Να συνεργαστούν. 2. Να διασκεδάσουν. 3. Να βγουν από το καβούκι τους. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Στα πλαίσια των 5 αισθήσεων και συγκεκριμένα της κας Ακοής, ακούσαμε από τον Η/Υ και προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε κάποιους ήχους. Στη συνέχεια φτιάξαμε μια μικρή ιστορία, την οποία ξεκίνησα εγώ και συνέχιζε κάθε παιδί με τη σειρά ανάλογα με τον ήχο που ακουγόταν κάθε φορά. Οι ήχοι που χρησιμοποιήσαμε ήταν: ρολόι, τηλέφωνο, τρένο, θάλασσα, αέρας, κεραυνός, άλογο, πέτρες, αρκούδα, καταιγίδα, γέλια παιδιών, σφυρίχτρα, ροχαλητό. ………………………………………………………………………………………… • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1. Σύνθεση ιστοριών 2. Αυτοσχεδιασμός 3. Σωματική έκφραση • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Τα παιδιά χάρηκαν που ανακάλυψαν τους ήχους και έφτιαξαν την ιστορία μόνα τους. Συμμετείχαν αρκετά ικανοποιητικά σχεδόν όλα τα παιδιά. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Συνεργασία Ομαδικότητα Προφορικός λόγος Χαρά • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Δεν υπήρξε αρχικός σχεδιασμός. Βγήκε σχεδόν αυθόρμητα σαν εξέλιξη της ακουστικής μας ικανότητας να αναγνωρίζουμε ήχους. Παρόλα αυτά προχώρησε μια χαρά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου