Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - 2ο Νηπιαγωγείο Άστρους


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο: 2ο ΑΣΤΡΟΥΣ Nηπιαγωγός ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:12 Ημερομηνία υλοποίησης: 24-2-2016 • Στόχος: Να συνεργαστούν να επικοινωνήσουν να ανταλλάξουν απόψεις, να διασκεδάσουν, να χαρούν και μέσα από αυτά να μάθουν την ιστορία • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: η ψυχαγωγία των παιδιών, εκτόνωση γνώση. Τα παιδιά μιμούνται ρόλους και δραματοποιούν την ιστορία • Περιγραφή δραστηριοτήτων: λίγα λόγια για το παραμύθι • Ο γερο-Νικόλας είναι ένας ήσυχος και μοναχικός άνθρωπος, με μοναδική συντροφιά τα εκατοντάδες βιβλία του, ώσπου, ένα πρωινό, το χαρούμενο τραγούδι των παιδιών που περνούσαν ανέμελα έξω από το παράθυρό του τραβά την προσοχή του: Αν όλα τα παιδιά της γης, πιάναν γερά τα χέρια κορίτσια αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό ο κύκλος θα γινότανε πολύ πολύ μεγάλος κι ολόκληρη τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ. • Μια μεγάλη ιδέα γεννήθηκε μέσα του, να προσπαθήσει να κάνει το γαϊτανάκι της ειρήνης πραγματικότητα. Παίρνει, λοιπόν, το χάπι της νεότητας από το γιατρό Ξανανιώνη και ξεκινά ένα υπέροχο ταξίδι σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης για να πείσει όλα τα παιδιά να πιαστούν χέρι-χέρι σε μια δεδομένη στιγμή κι έτσι να αγκαλιάσουν απ' άκρη σ' άκρη τη Γη. • Το παραμύθι αυτό περνάει το αισιόδοξο μήνυμα της ειρήνης, της συμφιλίωσης και της συνεργασίας των λαών. Δραστηριότητες • Μέσω της διερευνητικής δραματοποίησης, οι μαθητές ανακάλυψαν τις αρχές που προωθεί το παραμύθι και συνειδητοποίησαν την αξία της ποικιλομορφίας των πολιτισμών. Στα πλαίσια αυτά, συμμετείχαν σε θεατρικά σκετς βασισμένα στην υπόθεση του παραμυθιού και χόρεψαν γύρω από το "γαϊτανάκι της ειρήνης" που δημιούργησαν, τραγουδώντας το "Αν όλα τα παιδιά της γης" των Γιάννη Ρίτσου και Μίμη Πλέσσα. Πώς θα μπορέσει ο γέρος σοφός να βοηθήσει την ειρήνη να απλωθεί στη γη; Μήπως αν πειστούν όλα τα παιδιά της γης μια ορισμένη μέρα και ώρα να ενώσουν τα χέρια τους σχηματίζοντας μια τεράστια αλυσίδα που θα αγκαλιάσει τον πλανήτη • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: Δραματοποίηση, απελευθέρωση φαντασίας • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Συμμετείχαν όλα τα παιδιά με πολύ χαρά μπορώ να καταθέσω ότι το έπαιξαν πολλές φορές και κάθε φορά έβαζαν και πιο πολύ φαντασία • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων το παιδί ενεργοποιεί τη φαντασία του, οξύνει την κρίση του, γνωρίζει το σώμα του, μαθαίνει να παρατηρεί, να εξασκεί τη συγκέντρωση και την προσοχή του. Ταυτόχρονα, το θεατρικό παιχνίδι συνεισφέρει στη γλωσσική ανάπτυξή του παιδιού, πλουτίζοντας το λεξιλόγιό του Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, η κατανόηση των κειμένων γίνεται βιωματική, βοηθώντας το παιδί να διακρίνει καταστάσεις, χαρακτήρες και συναισθήματα. Είναι ένας τρόπος έκφρασης που αγγίζει ακόμη και τα πιο ντροπαλά παιδιά, αφού προσφέρει τη δυνατότητα στο παιδί να εκφραστεί τόσο ατομικά όσο και μέσα από τη «φωνή» της ομάδας. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Ο εκπαιδευτικός μαθαίνει από τα παιδιά στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης. • Τρόποι καταγραφής: ο δάσκαλος-εμψυχωτής βοηθά το παιδί, μέσα σε κλίμα ασφάλειας, να ξεπεράσει τις φοβίες και τις αναστολές του, να δοκιμάσει τα όριά του και να αναπτύξει τη δημιουργική φαντασία του. • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Τα ΠΑΙΔΙΑ ΧΑΡΗΚΑΝ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΟΥΝ ΠΑΛΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου