Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - 14ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


7ης Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο:14Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ – ΚΛΑΣΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Νηπιαγωγός: ΑΥΔΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:20 Ημερομηνία υλοποίησης: ΤΙΤΛΟΣ: Η παρέλαση των φρούτων • Στόχος: Να εκφράζονται, να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους , να γνωρίζουν τον εαυτό τους και τον κόσμο, να αναπτύσσουν τη γλώσσα και να καλλιεργούν την επικοινωνία. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Να εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα. 2.να συνεργάζονται και να δημιουργούν από κοινού. 3. Να χρησιμοποιούν δημιουργικά διάφορα υλικά. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Με αφορμή το τραγούδι: η παρέλαση των φρούτων, τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν μάσκες με φρούτα και λαχανικά για να κάνουν τη δική τους παρέλαση ακούγοντας το τραγούδι • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: Τα παιδιά συμμετείχαν σε ομάδες: της ορχήστρας, των μανάβηδων και των φρούτων. • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Στα παιδιά αρέσει πολύ να μιμούνται και να απεικονίζουν σκηνές από την πραγματική ζωή. Ακόμα και τα πιο ντροπαλά παιδιά ενθαρρύνονται και «εκθέτουν» τον εαυτό τους πιο εύκολα μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι σε σχέση με άλλου είδους δραστηριότητες. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Τα οφέλη είναι πολλά από τη συνεργασία, εμπλουτισμό λεξιλογίου, επικοινωνία, Αναγνώριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, δημιουργικότητα. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Ο εκπαιδευτικός μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι έχει την δυνατότητα να ανακαλύψει πράγματα σε ένα παιδί που δεν τα είχε προσέξει, κυρίως στην έκφραση και τη δημιουργικότητά τους. • Τρόποι καταγραφής: 1. Φωτογραφική μηχανή • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τα παιδιά συνέχισαν για μέρες να το παίζουν όταν άκουγαν το συγκεκριμένο τραγούδι στις ελεύθερες δραστηριότητες τα πρωί, υλοποιώντας το πρόγραμμα αγωγής υγείας για την υγιεινή διατροφή.
7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο:14Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ – ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ Νηπιαγωγοί: ΖΑΧΑΡΑΚΗ ΓΙΑΝΝΑ, ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΟΦΙΑ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:21 Ημερομηνία υλοποίησης: • Στόχος: Να εκφράζονται, να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους , να γνωρίζουν τον εαυτό τους και τον κόσμο, να αναπτύσσουν τη γλώσσα και να καλλιεργούν την επικοινωνία. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Να εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα. 2.να συνεργάζονται και να δημιουργούν από κοινού. 3. Να χρησιμοποιούν δημιουργικά διάφορα υλικά. • Περιγραφή δραστηριοτήτων: Με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής του Μπούργκερ με θέμα «Το χωριάτικο γεύμα», τα παιδιά προτείνουν να παίξουμε θεατρικό παιχνίδι. Πρώτα παρατηρούμε καλά τον πίνακα, την ενδυμασία των προσώπων , τα συναισθήματα τους και υποθέτουμε και το λόγο τους. Τι μπορεί για παράδειγμα να λέει ο πατέρας στα παιδιά του, τι η μητέρα και τι λένε τα παιδιά. Στη συνέχεια μοιράζουμε ρόλους και κάνουμε μια αναπαράσταση του πίνακα αφού πρώτα έχουμε βρει ρούχα και αντικείμενα που μας χρειάζονται. • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1 Τα παιδιά συμμετείχαν σε ομάδες. Το ενδιαφέρον ήταν ότι κάθε ομάδα , αν και είχανε τον ίδιο πίνακα , έδωσε και κάτι διαφορετικό στην κίνηση και στον λόγο. • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Στα παιδιά αρέσει πολύ να μιμούνται και να απεικονίζουν σκηνές από την πραγματική ζωή. Ακόμα και τα πιο ντροπαλά παιδιά ενθαρρύνονται και «εκθέτουν» τον εαυτό τους πιο εύκολα μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι σε σχέση με άλλου είδους δραστηριότητες. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Τα οφέλη είναι πολλά από τη συνεργασία, εμπλουτισμό λεξιλογίου, επικοινωνία, Αναγνώριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, δημιουργικότητα. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Ο εκπαιδευτικός μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι έχει την δυνατότητα να ανακαλύψει πράγματα σε ένα παιδί που δεν τα είχε προσέξει, κυρίως στην έκφραση και τη δημιουργικότητά τους. • Τρόποι καταγραφής: 1. Φωτογραφική μηχανή • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τα παιδιά άρχισαν να αναφέρονται στο τι θα έκανε αυτή η οικογένεια μετά το φαγητό. Οι ιδέες ήταν αρκετές τις οποίες καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Μετά ένα παιδί ρώτησε τι άραγε έκαναν τα μέλη αυτής της οικογένειας πριν το φαγητό. Έτσι δημιουργήσαμε δύο φάσεις του πίνακα με το πριν και το μετά. Καταλήξαμε στην ιδέα που μας άρεσε περισσότερο , χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και η 1η ομάδα έπαιξε το πριν το φαγητό , η 2η ομάδα έπαιξε το τώρα (αυτή τη στιγμή η οικογένεια τρώει) και η Τρίτη ομάδα έπαιξε το μετά το φαγητό. Αυτό διασκέδασε περισσότερο τα παιδιά γιατί ήταν δική τους ιδέα και είχε περισσότερη κίνηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου