Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΚΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- 1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Άστρους


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο: 1 2/θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΣΤΡΟΥΣ Νηπιαγωγοί: ΓΑΡΔΙΚΙΩΤΟΥ ΑΝΝΑ, ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 23 Ημερομηνία υλοποίησης:11/03/2016 • Στόχος: Ενίσχυση των φιλικών συναισθημάτων, σεβασμός στη διαφορετικότητα του άλλου. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1. Να μετατρέψουν τα αρνητικά τους συναισθήματα σε θετικά. 2.Απελευθέρωση της φαντασίας τους και της δημιουργικότητας τους. 3.Να ψυχαγωγηθούν μέσα από ένα παραμύθι που με έναν τρόπο μιλά για τη διαφορετικότητα. Περιγραφή δραστηριοτήτων: 1. Διήγηση του παραμυθιού « ο Πρίγκιπας Βάτραχος» από ένα νήπιο (συζήτηση, επιχειρηματολογία, εκτυπώσεις, προτάσεις ) 2. Παρακολούθηση του παραμυθιού στον υπολογιστή 3. Προτάσεις για θεατρικό παιχνίδι. 4. Κατασκευή μάσκας του πρίγκιπα βάτραχου από τα αγόρια 5. Και κατασκευή μάσκας πριγκίπισσας από τα κορίτσια καθώς και ανάλογων παπιγιόν και φιόγκων. Επίσης κατασκευή σύμφωνα με την παραλλαγή που έχουν προτείνει τα παιδιά της στολής της μάγισσας « Κακίστρως ». 6. Η μάγισσα μεταμορφώνει τους πρίγκιπες σε βάτραχους αλλά οι πριγκίπισσες τους δίνουν ένα φιλί που λύνει επιτέλους τα μάγια κι έτσι όλοι είναι ευτυχισμένοι. • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1. Αυτοσχεδιασμοί 2.Μάσκες 3. Οπτικοακουστικά ερεθίσματα • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Ενθουσιάστηκαν με την κατασκευή της μάσκας κτλ. Συμμετείχαν όλα σαν ζευγάρια (πρίγκιπας βάτραχος – πριγκίπισσα) Πολύ λίγα εξέφρασαν την επιθυμία να γίνουν μάγισσες. • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Ύστερα από αντιπαράθεση κατά τις προηγούμενες μέρες μεταξύ αγοριών και κοριτσιών επιτέλους αναπτύχθηκαν μεταξύ τους φιλικά αισθήματα. Αποδέσμευσαν τη φαντασία τους, έθεσαν σε λειτουργία την ευαισθησία τους, αποδέχτηκαν τη διαφορετικότητα των άλλων (βάτραχων). Με το εργαστήρι της μάσκας τα παιδιά εκφράστηκαν με μια μιμική που από το πρόσωπο διοχετεύτηκε σε όλο τους το σώμα. • Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Μειώθηκε η ένταση που προϋπήρχε κατά τις προηγούμενες μέρες μεταξύ των παιδιών. Βιώσαμε εμείς μια ελεύθερη, δημιουργική δραστηριότητα, απαλλαγμένοι από την ψυχολογία της μάθησης. • Τρόποι καταγραφής: 1.Φωτογραφική μηχανή. • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε): Αναπτύχθηκαν αισθήματα φιλίας μεταξύ των παιδιών, που ήταν κι ο πρωταρχικός μας στόχος. Διαφοροποιήθηκε η συμπεριφορά τους μέσα από τους ρόλους που έπαιξαν καθώς έδειξαν σεβασμό στη διαφορετικότητα του άλλου. Ένιωσαν αισθητική ικανοποίηση με τη χαρά του παιχνιδιού. Λίγο δύσκολα στην αρχή αλλά τελικά τα κατάφεραν να χωριστούν σε ζευγάρια. Οι παρατηρήσεις των παιδιών κατά την αξιολόγηση της δραστηριότητας καθώς και οι προτάσεις τους αποτέλεσαν την αφορμή και προσέφεραν υλικό για την επανάληψη του θεατρικού παιχνιδιού με άλλη μορφή και βάση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου