Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2015-2016 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - 4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολικό έτος 2015-2016 Ενδοσχολική Επιμόρφωση: ««ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ» Νηπιαγωγείο:4ο Τρίπολης Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:17 Τμήμα κλασσικό. Υπεύθυνη νηπ/γός :ΖΑΧΑΡΗ ΜΕΡΟΠΗ. Ημερομηνία υλοποίησης:08/04/2016 • Στόχος : Κατάκτηση της γνώσης μέσα από την τεχνική του αυτοσχεδιασμού βάση μιας εικόνας. • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: 1.Εμπλουτισμός λεξιλογίου, εξωτερίκευση του εσωτερικού κόσμου, απελευθέρωση της φαντασίας και της ατομικότητας. 2.Διαχείρηση συμπεριφορών, επικοινωνία συνεργασία ,ανταλλαγή ιδεών και απόψεων ,αποδοχή συλλογικότητας. 3.Καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης, ενίσχυση αυθορμητισμού, ψυχική ευχαρίστηση. Περιγραφή δραστηριοτήτων: Με ερέθισμα μια εικόνα που έδειχνε μια χελιδονοφωλιά με πέντε χελιδόνια ,κλήθηκαν τα παιδιά να την αναπαραστήσουν και να δημιουργήσουν μια ιστορία. Τα παιδιά παρατήρησαν την εικόνα (φώτο Νο 1 ) και αξιοποίησαν με τη φαντασία τους κάθε δημιουργικό ερέθισμα και επινόησαν νέες καταστάσεις. Αποφάσισαν να παίξουν το θεατρικό παιχνίδι με τίτλο « χελιδονοοικογένεια και αρπακτικά πουλιά και γάτα ». Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες όπου μοίρασαν ρόλους και πήραν υλικά από τη γωνιά μεταμφίεσης για να αποδώσουν καλύτερα το ρόλο τους. Έτσι η πρώτη ομάδα ήταν η ομάδα των χελιδονιών (γονείς-παιδιά) και η δεύτερη των αρπακτικών πουλιών και της γάτας . Οι γονείς χελιδόνια έτρεχαν να βρούν τροφή για τα παιδιά τους, ενώ τα αρπακτικά πουλιά και η γάτα παραμόνευαν να τα κατασπαράξουν (όχι μόνο τους γονείς αλλά και τα μικρά μέσα από τη φωλιά τους).Οι γονείς χελιδόνια έβλεπαν τους εχθρούς τους και προσπαθούσαν να τους απομακρύνουν από τα παιδιά τους αλλά παγιδεύονταν και εκείνοι, με αποτέλεσμα τα μικρά τους όχι μόνο να εκτίθενται σε κίνδυνο, αλλά και να πεινούν υπερβολικά. Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριοτήτων: 1. Ομαδοσυνεργατική μάθηση 2.Δημιουργεία περιβάλλοντος δράσης 3.Ελεύθερη σωματική έκφραση • Συμμετοχή- Αντιδράσεις παιδιών Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ολική . Δεν υπήρξαν διαμάχες και προστριβές αλλά γόνιμη συνεργασία αλληλοβοήθεια ,αλληλοσεβασμός και αλληλεπίδραση προκειμένου να υλοποιήσουν αυτό που τους ανατέθηκε, αποδέχτηκαν τη συλλογική απόφαση και αναπτύχθηκαν δεσμοί ομάδας. Εξωτερίκευσαν τον εσωτερικό τους κόσμο και χάρηκαν με τη συμμετοχή τους και τα επιτεύγματά τους . • Οφέλη των παιδιών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων Τα παιδιά γνώρισαν τις τεχνικές του θεάτρου και εξοικειώθηκαν με αυτό , απέκτησαν δεσμούς ομάδας ,κατέκτησαν τη γνώση μόνα τους, άφησαν ελεύθερη την φαντασία τους να αυτοσχεδιάσει , καλλιέργησαν και ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους ( ενίσχυση της ατομικότητας αλλά και της συλλογικότητας ) , εκφράστηκαν , ενεργοποίησαν τη σκέψη τους, ψυχαγωγήθηκαν, χάρηκαν ,εξωτερίκευσαν τον εσωτερικό τους κόσμο ,εκτονώθηκαν, συνεργάστηκαν, επικοινώνησαν , δοκίμασαν τις εκφραστικές τους ικανότητες με μεγάλη επιτυχία ,αναπαράστησαν με το σώμα τους ,αυτοσχεδίασαν , ενίσχυσαν τον αυθορμητισμό τους ,μιμήθηκαν και υποδύθηκαν ρόλους ,διασκέδασαν . Λειτούργησαν μέσα σε όρια και κατέκτησαν τη γνώση μόνα τους ανταλλάσσοντας απόψεις και ακολουθώντας τη γνώμη πού αποφασίζει η πλειοψηφία της ομάδας και αποδέχεται τον άλλο. Τα παιδιά δουλεύοντας σε ομάδες ενώ παρίστανται παραστούν παρακολουθούν ταυτόχρονα και τη δράση των άλλων αποκτώντας τη δεξιότητα του θεατή. Ακόμη και τα συνεσταλμένα παιδιά συμμετείχαν ενεργά . Παρόλο που τα περισσότερα παιδιά της τάξης ήταν προνήπια μπόρεσαν να έρθουν σε επαφή με τον άλλον να σεβαστούν την ιδιαιτερότητά του να συμπληρώσουν ένα καινούργιο στοιχείο στην ιστορία και να την επεκτείνουν ,παρουσιάζοντας συλλογική δουλειά με μεγάλη επιτυχία . Επιπλέων ενισχύθηκε η αυτοεκτίμησή τους. Οφέλη των εκπαιδευτικών από την υλοποίηση των θεατρικών δραστηριοτήτων • Ο εκπαιδευτικός μέσα από το θεατρικό παιχνίδι γνώρισε καλύτερα τα παιδιά του. Τους πρόσφερε τη γνώση βιωματικά και αβίαστα γιατί δρουν και εκφράζονται ελεύθερα .Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί την εξέλιξη των παιδιών τόσο στο λόγο, όσο και στην επικοινωνία και βγάζει σαφή συμπεράσματα για την έκφραση κάθε παιδιού και για τις επικοινωνιακές του δυνατότητες .Γνωρίζει καλύτερα τα παιδιά του. Βλέπει τις αδυναμίες τους και τα εμψυχώνει , προκαλεί τη φαντασία τους με ερωτήσεις και ενισχύει την πρωτοβουλία τους . • Τρόποι καταγραφής: Φωτογραφικό υλικό. • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας ). Ο στόχος μας επιτεύχθηκε. Το ερέθισμα που δόθηκε στα παιδιά (εικόνα χελιδονιών μέσα σε χελιδονοφωλιά ) κινητοποίησε τη φαντασία τους και χρησιμοποιώντας τα ανάλογα υλικά από τη γωνιά μεταμφίεσης μπόρεσαν να αποδώσουν αποτελεσματικά την αυτοσχέδια ιστορία τους. Τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα το σώμα τους, διεύρυναν το γνωστικό τους πεδίο, εξάσκησαν την παρατηρητικότητά τους ,την μνήμη την αντίληψη και τη σκέψη τους ,ενεργοποίησαν τη φαντασία τους ,δημιούργησαν κοινωνικές σχέσεις ,δοκίμασαν τις εκφραστικές τους ικανότητες με επιτυχία, περιέγραψαν ιδέες και συναισθήματα που βίωσαν στη διάρκεια του παιχνιδιού .Επικοινώνησαν ,αντάλλαξαν απόψεις, συνεργάστηκαν, χάρηκαν, ψυχαγωγήθηκαν , εκτονώθηκαν ,αθλήθηκαν και απόλαυσαν την όλη διαδικασία. Ένιωσαν περήφανα για το αποτέλεσμα και έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για τα θεατρικά δρώμενα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου